2025 yılında trafik güvenliğine 19 milyar lira harcanacak

Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), Türkiye genelinde inançlı ve konforlu seyahat sağlamak gayesiyle Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) uygulamalarını yaygınlaştırmayı hedefliyor. 2025 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi’ne nazaran, trafik kazalarını en aza indirmek ve şoförleri olumsuz yol şartları hakkında evvelce bilgilendirmek için yapılan çalışmalar kapsamında AUS uygulaması yapılan yol kısımlarının uzunluğunun 170 kilometreye çıkarılması planlanıyor. Dijital ikaz ekranlarının kapsamını genişletmek ve şoförleri buzlanma, sis, kaza ve yol çalışmaları üzere durumlar hakkında uyarmak gayesiyle da yeni adımlar atılıyor.

ÇEVRE DOSTU ULAŞIM SİSTEMLERİ GELİŞTİRİLİYOR

KGM, yol ağlarında etraf dostu ulaşım sistemlerinin geliştirilmesi için çalışmalarını sürdürerek, AUS uygulamalarıyla bütünleştirilmiş GPS ve kablosuz teknolojileri kullanıyor. Gelecek yıl kara yolu ulaşımına 322 milyar 584 milyon 819 bin lira, trafik güvenliği hizmetlerine ise 18 milyar 748 milyon 516 bin lira bütçe ayrıldı. İdare ve takviye programlarına da 8 milyar 119 milyon 35 bin lira kaynak sağlanacak.

YOL HABERLEŞME ALTYAPISI GENİŞLETİLİYOR

Bu yıl sonuna kadar devlet ve vilayet yollarında 435 kilometreye çıkarılması planlanan haberleşme altyapısı uzunluğunun, 2025’te 550 kilometreye ulaşması hedefleniyor. Bu altyapının 2026’da 600 kilometre, 2027’de ise 650 kilometreye kadar genişletilmesi öngörülüyor. AUS kapsamındaki yol ağının ise 2026’da 180 kilometreye, 2027’de ise 190 kilometreye ulaşması bekleniyor.

2025 YILI TRAFİK GÜVENLİĞİ ÇALIŞMALARI

2025 yılında trafik güvenliğini artırmak hedefiyle KGM, 34 kaza kara noktasında düzgünleştirme çalışması yapacak. Ayrıyeten, 31 milyon 800 bin metrekare yatay, 136 bin metrekare düşey işaretleme yapılacak. İnançlı sürüşü teşvik etmek maksadıyla 2 bin 100 kilometre otokorkuluk montajı gerçekleştirilmesi planlanıyor.

725 KİLOMETRE ŞOFÖR İHTAR BANTLARI DÖŞENECEK

Sürücülerin yorgunluk, dikkatsizlik ve uykusuzluk nedeniyle yaşadığı kazaları önlemek maksadıyla kullanılan sarsma bantları, şoförlere sesli yahut titreşimli ihtarlar veriyor. Bu kapsamda 2025 yılında 725 kilometre uzunluğunda sarsma bandı döşenecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir