Pilot uygulama: Yapay zeka, doktorlar için hasta sorularını yanıtlıyor

OpenAI firmasının geliştirdiği ChatGPT yapay zeka sohbet robotu, pilot bir uygulama kapsamında ABD’nin birtakım bölgelerinde doktorlar tarafından hastaların sorularına cevap vermek için kullanılmaya başlandı. Program, yapay zekanın hekimlerin çevrimiçi sorulara cevap vermek için harcadığı vakti kısaltıp kısaltamayacağını göstermeyi amaçlıyor.

The Wall Street Journal gazetesinden Nidhi Subbaraman’ın haberine nazaran, kelam konusu pilot uygulama California ve Wisconsin’de hayata geçmiş durumda. Buna nazaran, ChatGBT yapay zeka sohbet robotu bu iki eyalette hasta iletilerini okuyor ve tabipler tarafından kullanılabilecek taslak cevaplar oluşturuyor.

‘YANITLARI ÖNEMLİ BİÇİMDE DÜZELTMEK GEREKİYOR’

California’daki UC San Diego Health ve Wisconsin’deki UW Health isimli sıhhat kurumları nisan ayında pilot uygulamaya katılmış. Stanford Health Deva isimli kurum da önümüzdeki hafta programa katılmayı amaçlıyor. Bu ise toplamda yaklaşık 20 sıhhat çalışanının hasta sorularına cevap vermek için ChatGPT kullanacağı manasına geliyor.

Yapay zekayı yaklaşık bir haftadır kullanan UC San Diego Health çalışanı pratisyen tabip Marlene Millen, yapay zekanın ürettiği karşılıkların önemli biçimde düzeltilmeye gereksinimi olduğunu, takımıyla birlikte karşılıkları geliştirmek için çalıştıklarını söyledi.

‘SAĞLIK ÇALIŞANLARININ TÜKENMİŞLİĞİNİ HAFİFLETEBİLİR’

Öte yandan, 28 Nisan Cuma günü JAMA Internal Medicine mecmuasında yayınlanan bir araştırmaya nazaran, ChatGPT hasta sorularına karşılık verme konusunda gerçek hekimlerden daha âlâ puanlar almış. The Wall Street Journal’a nazaran, hastane idareleri yapay zeka takviyesinin sıhhat çalışanlarının yaşadığı ve bilhassa Covid-19 pandemisi periyodunda önemli bir artış gösteren tükenmişliği hafifletebileceğini düşünüyor.

Microsoft’un yapay zeka platformunun Kurumsal Lider Yardımcısı Eric Boyd’a nazaran ise ChatGPT tıbbi araştırmalara ve tıbbi bilgileri kullanabilse de OpenAI’ın lisan modelleri spesifik olarak tıbbi bilgi setleri üzerine eğitilmiş değil.

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR? YA DA ÇALIŞIYOR MU?

Yapay zeka tecrübesi hakkında bilgi veren Dr. Marlene Millen’ın aktardığına nazaran, bir hastadan çevrimiçi bir ileti aldığına, yapa zeka otomatik olarak taslak bir karşılık oluşturuyor. Yapay zeka, bunu yaparken hem hastanın iletisindeki bilgilerden hem de elektronik tıbbi geçmişinin kısaltılmış bir sürümünden yararlanıyor.

Bu noktadan sonra tabiplerin önünde taslağı olduğu üzere cevap olarak gönderme, üzerinde değişiklik yapıp gönderme ya da büsbütün yeni bir karşılık yazma seçeneği oluyor.

Öte yandan, San Diego grubu tıbbi tavsiye için yapay zeka kullanmayı durdurmuş durumda. Wisconsin’de ise 10 doktor yalnızca sınırlı hasta soruları için yapay zekaya başvuruyor. Hastane idaresi ve tabipler, kelam konusu sistem şayet çalışırsa bunun dönüştürücü olacağını söylüyor. Gazetenin yorumuna nazaran, şayet uygulama çok fazla doğruluk denetimi ve düzenleme, münasebetiyle çok fazla vakit isterse hekimler uygulamaya olan inançlarını yitirebilirler. (DIŞ HABERLER)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir