Bursa’nın İznik ilçesinde imali tamamlanan İznik Etraf yolu bugün yapılan merasimle açıldı. Merasime, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bursa Valisi Erol Ayyıldız, AK Parti Bursa Milletvekili Refik İtina, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, İznik Belediye Lideri Kağan Usta, Karayolları 14. Bölge Müdürü Umut Akyazı ve davetliler katıldı.
Törende konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Ekonomik büyümenin birinci kaidesi güçlü bir ulaşım altyapısıdır. Bu noktada Sayın Cumhurbaşkanımızın yol medeniyettir şiarıyla başlattığı ulaştırma atılımlarıyla de ülkemize çağ atlattık. Türkiye Yüzyılı vizyonumuzu rehber edinerek, yarının gereksinimlerini en gerçek biçimde karşılayacak adımları, ülkemizin dört bir köşesinde atmaya devam ediyoruz. Yatırımlarımızın toplumsal refahın yükseltilmesinde kıymetli kilometre taşlarından biri olduğunun şuuruyla hareket ederek doğu-batı, kuzey-güney demeden ülkemizi baştan başa yüksek standartlı yol ağıyla kuşattık. 2002 yılında toplam araç sayımız yaklaşık 8,5 milyon ve bölünmüş yol uzunluğumuz 6 bin 101 kilometre iken, ortalama seyahat süremiz saatte 40 kilometreydi. Bugün araç sayımız 30 milyona ulaşmasına karşın ortalama seyahat süratimiz yaklaşık 90 kilometreye çıkmış durumda. Bunu bölünmüş yol uzunluğumuzu 29 bin 500 kilometrenin üzerine çıkararak sağladık. Hayata geçirdiğimiz her yeni yol, köprü ve tünel ile üretim, ticaret, kültür ve turizm faaliyetlerini canlandırdık, yeni istihdam alanlarının oluşmasına vesile olduk” dedi.
Konuşmasında Bursa’ya, 2002 yılından bu yana ulaşım ve irtibat altyapısına 22 milyar 700 milyon lira harcama yaptıklarını söz eden Bakan Uraloğlu, şunları söyledi:
“Bölünmüş yol uzunluğunu 195 kilometreden 602 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 148 kilometreden 777 kilometreye çıkardık. Bugün prestiji ile de 19 milyar 79 milyon lira proje bedeliyle 24 başka karayolu projesine devam ediyoruz. Ve bu projelerin en büyüklerinden birini, Türkiye’nin en kıymetli tarih, kültür ve turizm merkezlerinden biri olan İznik’in ulaşım altyapısının gücüne güç katacak İznik Etraf Yolu’nun resmi açılışını memnunluğunu yaşıyoruz. Binlerce yıl öncesine dayanan kadim tarihi, doğal hoşlukları, gölü ve çinileri ile bölge turizminde kıymetli bir yere sahip olan İznik; Bilhassa İstanbul, Kocaeli ve Bursa üzere büyükşehirlerde günübirlik ziyaretlerin ağır olduğu bir ilçemiz. Bu nedenle İznik’in ulaşım altyapısının güçlenmesi için 7,3 kilometre uzunluğundaki İznik Etraf Yüzyılı Projemizi hayata geçirdik. Yolumuz kapsamında; 5 adet farklı düzeyli kavşak, 29 metrelik 1 çift köprü, 9 altgeçit ve 4 adet ziraî altgeçit köprüsü inşa ettik. İznik Etraf Yolu sayesinde transit trafiği kent dışına aldık. Böylelikle İznik kent merkezinde hem kent içi hem de transit trafiğe hizmet veren mevcut tek yol üzerindeki yoğunluğu rahatlattık. Daha evvel kent merkezi üzerinden 15 dakikada geçilebilen İznik kent geçişini artık etraf yolu ile yalnızca 4 dakikaya düşürdük. Böylelikle etraf yolumuz ile vaktinde 241 milyon lira, akaryakıttan 6 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 247 milyon lira tasarruf edeceğiz. Etrafa ziyan veren araçların karbon emisyonunu da 410 ton azaltarak tabiatın korunmasına katkı sağlayacağız.”
BURSA’DA İMALİ DEVAM EDEN PROJELER HAKKINDA BİLGİ VERDİ
Bursa’da gün içinde yapacağı incelemeler hakkında bilgi veren Bakan Uraloğlu, “Teknosab Kavşağı ve üretimi planlanan Görükle D-200 Kavşağımızın yerinde de incelemelerde bulunacağız. Teknosab Kavşağı ile de Bursa Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi’nin İstanbul-İzmir Otoyolu’na ve Bursa-Karacabey Devlet Yolu’na yüksek standartlı irtibatını sağlayacağız. Bildiğiniz üzere Görükle D-200 Kavşağı da Bursa’nın nüfus yoğunluğunun fazla olduğu ve gelişmeye devam ettiği batı bölümündeki Görükle ve Kayapa bölgelerinin kesişim noktasında yer alıyor. Mevcut haliyle hemzemin kavşak olarak hizmet veren kavşağın köprülü kavşak haline getireceğiz. Kavşak uygulama projeleri Karayolları Genel Müdürlüğümüzce onaylandı. Proje kapsamında; toplam uzunlukları 231 metre olan 2 adet köprü ve 5 adet köprü niteliğinde altgeçit yapacağız. Ayrıyeten, ana gövdede bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında 2 kilometrelik yol ile 2,2 kilometresi bölünmüş yol olan 8,9 kilometre uzunluğunda kavşak kolu inşa edeceğiz. Proje kapsamında etkilenen üniversiteye ilişkin topraklar bedelsiz olarak tahsis edilmesi için Bursa Uludağ Üniversitesi ile protokolü imzaladık. Geri kalan kesitlerdeki kamulaştırma süreçleri de Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkanlığı tarafından imar uygulaması ile çözülecek. Projemizin hizmete sunulmasıyla bölgedeki geçiş mühletini 20 dakikadan 1 dakikaya indireceğiz. Elbette Bursa’da yalnızca karayolu yatırımlarıyla hudutlu kalmıyor, Bursa’nın ulaşım ağını ulaşımın tüm modlarıyla birlikte geliştiriyoruz. Buradan ayrıldıktan sonra Ankara- Bursa Süratli Tren Çizgisi Şantiyemizde de incelemelerde bulunacağız. Ankara-Bursa Süratli Tren Sınırımızı Ankara- İstanbul YHT sınırına temaslı olarak saatte 250 kilometre sürate uygun çift sınırlı, elektrikli ve sinyalli süratli tren sınırı inşa ediyoruz. Hatta altyapı ve üstyapı çalışmalarına eş vakitli olarak devam ediyoruz. 106 kilometrelik Osmaneli-Bursa ortasındaki işleri 2025 yılı sonunda tamamlamayı, Bursa Bandırma ortasını ise 2028 yılında bitirmeyi hedefliyoruz. Bursa’da devam etmekte olan kıymetli ulaşım projelerimizden biri de Emek-YHT Gar- Şehir Hastanesi Hafif Raylı Sistem Hattı kısa adıyla Şehir Hastanesi Metrosu’dur. Sınırımızın üretimini, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile Bakanlığımız ortasında 8 Haziran 2020 tarihinde imzalanan protokol ile devraldık. Projemiz sayesinde mevcutta işletmede olan Emek-Arabayatağı Metro sınırı; yapacağımız uzatma ile Mudanya Bulvarını kat ederek YHT Gar ve nihayetinde Kent Hastanesine ulaşacak. Saatte 88 kilometre tasarım suratı ile günlük 410 bin yolcuya hizmet verecektir. Projemiz kapsamına depo alanı ve 2 yeni istasyon ile Görükle uzatmasını da dahil ettik. Bu yeni tesis, kentin tüm metro araç filosunun bakım-tamir ve parklanma muhtaçlığına da hizmet edecektir” diye konuştu.