T24 Kültür Sanat
61’inci Milletlerarası Antalya Altın Portakal Sinema Şenliği’nin geleceğin sinemasına yatırımı Antalya Sinema Forum müracaatları, sona erdi. Forum’a seçilen projeleri kıymetlendirecek isimler de muhakkak oldu.
Uluslararası Antalya Altın Portakal Sinema Şenliği’nde bağımsız genç sinemacıların heyecanla beklediği Antalya Sinema Forum’da hazırlıklar tamamlandı. 7-9 Ekim günleri ortasında gerçekleştirilecek Forum’a müracaatlar tamamlanırken, yeni üretimlerin birinci adımlarını kıymetlendirecek heyetlerin isimleri de muhakkak oldu.
Bu yıl Uzun Metraj Kurmaca Sinema ‘Pitching’ Platformu Heyeti; Direktör Yunus Ozan Korkut ile Berlinale İcra Yöneticisi Mariette Rissenbeek ve Nulook CCO’su Sena Argün‘den oluşuyor. Uzun Metraj Kurmaca Sinema Work-in-Progress Platformu Heyeti’nde ise sanat yönetmeni Natali Yeres, görüntü yönetmeni Andreas Sinanos ve üretimci Daniel Vadocky var.
Belgesel Sinema Work-in-Progress Platformu Heyeti; üretimci Sevinç Baloğlu, BLU TV Belgesel Kısım Müdürü ve yapımcı Dilan Karadağ ve belgesel imalcisi – yönetmen Gökhan Tarkan Karaman‘dan oluşurken Sümer Tilmaç Antalya Senaryo Takviye Fonu Pitching Platformu Heyeti’nde direktör Hüseyin Karabey, senarist- yazar Feride Çiçekoğlu ve direktör Melisa Üneri yer alıyor.
Forum’un Dizi/ Kısa Dizi Pitching Platform Heyeti’ndeki isimler ise üretimci Arya Su Altıoklar, GAIN TV Dramalar ve İmal Koordinatörü Gizem Elgun ve üretimci Giacomo Durzi.
Yapımcı ve direktörleri teşvik ederek projelerin memleketler arası platformlarda görünürlüğünü artırmayı hedefleyen Antalya Sinema Forum’a bu yıl; Uzun Metraj Kurmaca Sinema Pitching Platformu için 45, Uzun Metraj Kurmaca Sinema Work-in-Progress Platfromu için 13, Belgesel Sinema Work-in-Progress Platformu için 19, Dizi/ Kısa Dizi Pitching Platformu için 25 ve Sümer Tilmaç Antalya Senaryo Takviye Fonu Pitching Platformu için 18 olmak üzere toplam 119 müracaat yapıldı.
Türkiye’nin en büyük sektörel takviye platformundan olan Antalya Sinema Forum, bu yıl toplam 500 bin TL meblağında para mükafatı verecek.
‘Gecenin Kıyısı’nda taraf tutmanın anlamsızlığı üzerine bir hikâye |