Cannes’a Kanal D damgası

Fransa’nın Cannes kentinde düzenlenen ve küresel içerik sanayisinin buluşma noktası olan MIPCOM’a Kanal D International damga vurdu. Demirören Medya TV Grup Başkanı Murat Yancı, Türkiye’nin, dizi ihracatında ABD ve İngiltere’nin akabinde üçüncü sırada olduğunu belirterek, “Herkese dokunan öykülerimiz, en büyük gücümüz” dedi. MIPCOM 2024, 100’ü aşkın ülkeden 11 binin üzerinde davetlinin iştirakiyle son buldu. 21-24 Ekim ortasındaki fuarda global dizi pazarının en değerli aktörlerinden biri olan Kanal D International da İnci Taneleri ve Annem Ankara üzere güçlü içerikleriyle yer aldı.

Fuarın yıldızı

Cannes’ın ünlü Croisette şenlik binasında düzenlenen MIPCOM 2024’ü kıymetlendiren Demirören Medya TV Grup Başkanı Murat Yancı, Kanal D’nin bu sene fuarın yıldızı olduğunu söyledi. Yancı, Türk dizilerinin satışının ve dünyanın farklı ülkelerinde gösterilmesinin ehemmiyetine işaret ederek, “Bu diziler hem ülkeye döviz getiriyor hem de diziler sayesinde Türkçe öğreniliyor. Dünyanın dört bir tarafında izleniyor. Türk kültürü tanınıyor. Bir nevi dizi diplomasisi yapıyoruz. Bunlar Türkiye’nin soft power’ı yani yumuşak gücü” dedi.

Dizi satışlarının Türkiye’nin imajına da değerli bir katkısı olduğunun altını çizen Yancı, “Biz, yalnızca dizi satmıyoruz, Türkiye’nin imajının da çok daha güzel bir noktalara gelmesini sağlıyoruz. Beşerler dizilerimizde olan yerleri görmek için Türkiye’ye gelmek istiyorlar. Turizme çok önemli bir katkısı var. Dizilerdeki kıyafetler mobilyalar, aksesuarlar bunlar talep görüyor. Dünyada nitekim dizi diplomasisi gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.

Yancı, dizi içeriklerinin birebir vakitte birleştirici bir güç olduğunu kaydederek “Türkçe bilmeyenler bu diziler sayesinde lisanımızı öğreniyor. Zira kendini yakın hissediyor ve o hisler dünyanın dört bir tarafındaki insanlara geçiyor. Herkese dokunan kıssalar, en büyük gücümüz. Bizim öykülerimiz, evrensel” dedi.

Yeni muahedeler için zemin

Fuarın yeni mutabakatlara yer hazırladığını, global medya şirketlerinin yöneticileriyle ortak imaller ve format mutabakatları konusunda görüşmeler gerçekleştirdiklerini tabir eden Yancı, Türkiye’nin, İngilizce konuşulan ülkeler hariç, dizi ihracatında birinci sırada, dünya genelinde ise ABD ve İngiltere’nin akabinde üçüncü sırada olduğunu söyledi.

Kanal D International ayrıyeten, ‘Dilek Taşı’nın Meksika’ya, ‘Poyraz Karayel’in Afrika bölgesine ‘Zalim İstanbul’un da Portekiz’e satışını gerçekleştirdi.

Güçlü fuarda güçlü içerikler

Kanal D International, fuarda İnci Taneleri ve Annem Ankara’nın yanı sıra “Yalan” üzere son periyotta ses getiren üretimlerini global içerik devlerinin beğenisine sundu. Yayınlandığı devirde büyük ilgi gören Kanal D dizileri “Veda Mektubu”, “Dönence” ve “Üç Kız Kardeş” de MIPCOM’da yer alan imaller ortasındaydı.

Dünyanın dört bir yanında

Kanal D International, son bir yılda çok sayıda Türk dizisini dünya televizyonlarıyla buluşturdu. “Zalim İstanbul” Vietnam’da, “Baht Oyunu” Portekiz ve Slovakya’da, “Poyraz Karayel” Bangladeş’te, “Siyah Beyaz Aşk” Tayland ve Bosna Hersek’te ekrana geldi. “Fatmagül” Kazakistan, “Ver Elini Aşk” Moğolistan, “Kuzey Güney” de Belçika ve Lüksemburg kanallarında yayınlandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir