Havacılık devleri karşı karşıya Pegasus sağ gösterip sol vurdu:

Bugüne kadar Airbus’un en “sağlam” müşterilerinden olan Pegasus’un Boeing’ten uçak satın alması tartışmaları da beraberinde getirdi.

Dünyada finans dünyasının nabzını tutan “investing.com”, kelam konusu haberi “ABD’li havacılık şirketi Boeing, Türk düşük maliyetli havayolu şirketi Pegasus Havayolları’ndan yaklaşık 100 adet 737 MAX 10 uçağı için kesin sipariş alarak değerli bir Airbus müşterisini geri kazandı ve ABD’li üreticinin en büyük tek koridorlu uçağını güçlendirdi” yorumunu yaptı.

BOEING İÇİN YARALI BİR YILDI

Haberin devamında, “Ocak ayında neredeyse yeni bir 737 MAX’ın havada arızalanmasının akabinde yaşanan mali ve idare düzensizliğinin akabinde ABD’li uçak üreticisi için çalkantılı bir 12 ay geride bırakıldı” debildi.

BOEING PAYLARI YÜKSELDİ AIRBUS DÜŞTÜ

Investing.com’da iki rakip uçak şirketini paylarındaki değişeme de değindi:

“Anlaşma, İngiltere merkezli Cirium Ascend tarafından kestirim edilen teslimat fiyatlarına nazaran, standart sanayi indirimleri düşüldükten sonra 5,85 milyar dolar olarak bedellendiriliyor. Boeing payları Perşembe günü yüzde 2,6 oranında yükseldi. Airbus payları Cuma günü yani bugün Paris’teki erken süreçlerde yüzde 0,5 düşüş gösterdi.”

AIRBUS’A KELAM VERDİ

Haberde Pegasus’un Hollanda merkezli havacılık devi Airbus’a kelam verdiği belirtildi: “Airbus için bu beklenmedik geri dönüş, Pegasus’un bir sonraki uçak siparişi için mevcut tedarikçisine bağlı kalacağını söylemesinden bir yıl sonra gerçekleşti.”

Pegasus için “Düşük maliyetli uçak şirketi” diyen Investing, “On yıl evvel Airbus’a geçmek için sıkı pazarlık yapmak zorunda kalan ve artık orjinal tedarikçilerine geri dönen Pegasus, havacılık devleri ortasında uzun vakittir bir savaş alanı oldu” dedi.

AIRBUS NE DİYOR

Haberde Airbus cephesinin ne düşündüğü de yer aldı. Airbus sözcüsü yaptığı açıklamada müşterilerinin seçimine hürmet duyduklarını ve mevcut Airbus filolarını desteklemeye ve hizmet vermeye devam edeceklerini söyledi.

HAVA KAZASI VE GREV

Haberde, Boeing’in kazanın yanı sıra güvenlik ve üretim kalitesi problemleri ile boğuştuğu hatırlatıldı. Üstüne gelen grev ile üretimin yedi hafta üzere uzun bir müddet yapılamadığının da altı çizildi.

Bütün bunları sonunda ortaya çıkan tablo, haberde şöyle tabir edildi:

“Şirket sıkıntılı mali durumunu düzeltmek için 25 milyar dolar topladı. Reuters’in haberine nazaran, grevin sona ermesiyle birlikte Boeing, Aralık ayı başında ‘737’ üretimine ‘temkinli’ bir halde yine başladı.”

PEGASUS’U BEKLEYEN TEHLİKE

Haberde bir değerli detay daha yer aldı: “ABD Federal Havacılık Yönetimi (FDA), motorlardaki buzlanmayı tedbire sistemiyle ilgili meseleler nedeniyle 737 MAX 10 ve en küçük model olan 737 MAX 7’yi şimdi onaylamadı.”

Çeviri

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir