Yaz aylarının gelmesi ve Kurban Bayramı tatilinin 9 gün olmasıyla birlikte turizm bölümünde faaliyet gösteren kuruluşların yürüttüğü ağır reklam ve tanıtım faaliyetleri ortasından tercih yapmaya çalışan tüketicilerimizin dikkat etmesi gereken birtakım konular bulunmaktadır.
Özellikle tüketicilerin sıkça tercih ettiği otel ve turizm tesislerinin internet sitelerinin fotoğraf ve isimlerinin kopyalanarak, e-posta ve kısa bildiri üzerinden cazip tekliflerle tüketicilerimizin mağdur edildiği görülmektedir. Tatil rezervasyonu yapacak tüketicilerimizin mağduriyet yaşamamaları için aşağıdaki konulara dikkat etmeleri gerekmektedir:
•
Sosyal medya, kısa ileti yahut e-posta üzere bağlantı kanalları üzerinden gelen teklifin içeriğinde yer alan tesis fotoğraflarının, kurumsal logo ve İşaretlerin doğruluğu sorgulanmalıdır.
Satın alma kararı öncesinde tercih edilen seyahat acentası yahut turizm tesisinin ilgili kamu kurum ve kuruluşları nezdinde kayıtlı olup olmadığı sorgulanmalıdır. Bu kapsamda tüketiciler, seyahat acentalarının ve turizm tesislerinin dokümanlı olup olmadığını, turizm tesislerinin kaç yıldız sahibi olduğunu www.kulturturizm.gov.tr ve www.tursab.org.tr adreslerinden sorgulayabilirler.
•
Özellikle uzaklıklı yolla imzalanan mukavelelerde, seyahat acentasının yahut turizm tesisinin internet sitelerinde adres, unvan ve irtibat bilgilerine yer verildiğinin ve ayrıyeten internet sitelerinin ETBİS’e (elektronik ticaret bilgi sistemi) kayıtlı olduğunun denetim edilmesi, toplumsal medya üzerinden satın almak yerine seyahat acentalarının kendi internet sitesinin tercih edilmesi; ödemelere dikkat edilmesi gerekmektedir.
Paket Tıp Kontratını Fesih Hakkınız Bulunmaktadır.
Özellikle paket cinslerde rezervasyonların başlangıç tarihine uzun bir mühlet kala yapılması sonucunda, tüketiciler evvelce planladıkları tiplere hayatın olağan akışı içinde yaşanan birtakım sıkıntılar nedeniyle katılamamaktadır. Bu cins durumlarda, tüketicilerin paket cins mukavelesini feshetme hakkı bulunmaktadır.